Narrow your search
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Het taalinstinct : het taalscheppende vermogen van de mens
Authors: ---
ISBN: 9025411525 9789025411527 Year: 1995 Publisher: Amsterdam Contact


Book
Ontdek Europa !
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789279153853 Year: 2010 Publisher: Luxembourg Bureau voor Officiële Publicaties der Europese Gemeenschappen


Book
Tweede-taalverwerving en tweede-taalonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789062839520 9062839525 Year: 2004 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om goed talenonderwijs te kunnen geven is het noodzakelijk te weten hoe iemand een vreemde taal leert. De auteurs laten zien dat niet één aanpak de beste is, maar dat eerder een combinatie van benaderingen aan te bevelen is. Daarbij moet steeds rekening gehouden worden met het taaldoel en de wensen en kenmerken van (groepen) leerlingen of cursisten. De behandelde inzichten en opvattingen hebben zowel betrekking op het leren van een vreemde taal als van een tweede taal,zoals het Nederlands voor allochtonen.


Book
Mute poetry, speaking pictures
Author:
ISBN: 9780691141831 Year: 2013 Volume: *2 Publisher: Princeton, N.J. Princeton University Press


Book
Logica en filosofie van de taal : voor al wie bezig met taal en tekst
Author:
ISBN: 9789044134445 Year: 2016 Publisher: Garant Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Denken en taal zijn met elkaar verbonden als de lijnen in de tekening van een haas die eruitziet als een eend of van een eend die eruitziet als een haas, afhankelijk van hoe je ze bekijkt. Soms lijkt taal denken. Soms lijkt denken taal. Voor wie aandachtig kijkt, vallen zij nooit samen.Dit boek biedt een brede inleiding in de analyse van denken en taal. Het is bedoeld voor al wie bezig is met taal en tekst, in het dagelijks leven, op school, maar ook professioneel, in de letteren, wijsbegeerte en wetenschap. Het vereist geen voorkennis.Het boek is opgebouwd uit twee delen. In het eerste deel staat het denken centraal. De twee belangrijkste vragen daaromtrent zijn: de vraag van de informele logica naar de relevantie van een argument, en de vraag van de formele logica naar de juistheid van een conclusie. In het tweede deel ligt de nadruk op taal en haar verhouding tot betekenis, het denken en de werkelijkheid.De stof wordt toegelicht aan de hand van voorbeelden afkomstig uit een grote verscheidenheid aan domeinen, politiek, literair en wetenschappelijk, die tonen hoe belangrijk een juiste kijk op denken en taal is om in de wereld onze weg te vinden. Om de zelfwerkzaamheid van de lezer op te wekken, zijn aan het eind van ieder hoofdstuk opgaven opgenomen. Door zijn opzet is dit boek geschikt als ondersteuning bij inleidende colleges van academisch niveau en bij cursussen laatste jaar middelbaar onderwijs ter voorbereiding op het hoger onderwijs. (http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044134445)


Book
Lesgeven in meertalige klassen : handboek Nederlands als tweede taal in het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9789001363208 9001363202 Year: 2007 Publisher: Groningen/Houten Wolters-Noordhoff


Book
Taal in tekst : hoe je taal gebruikt om tekst vorm te geven
Authors: ---
ISBN: 9062834612 9789062834617 Year: 2005 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met dit boek presenteert de auteur een nieuwe 'taalgebruiksgrammatica', bestemd voor docenten, studenten van lerarenopleidingen en geïnteresseerden in taal en taalgebruik, waarin zij deze effecten demonstree'rt aan de hand van concreet tekstmateriaal. Daarnaast presenteert de auteur de noodzaakelijke grammaticale achtergrondkennis. Richtlijnen voor de analyse en beoordeling van het gebruik van taalkennis bieden de (aanstaande) docent didactische aanwijzingen voor een systematische aanpak die moet leiden tot taalbeschouwing: inzicht in en het bewuste gebruik van taalmiddelen bij het vormgeven van tekst. (Bron: covertekst)


Book
Art and Text.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9781906155650 Year: 2009 Publisher: London Black Dog

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

texts [document genres] --- language [general communication] --- Iconography --- Kuitca, Guillermo --- Neshat, Shirin --- Young, Carey --- Latham, John --- Burgin, Victor --- Bloor, Simon & Tom --- Kruger, Barbara --- Gillick, Liam --- Smith, Bob and Roberta --- Long, Richard --- Kolding, Jakob --- Baldessari, John --- Young, Gordon --- Coste, Anne-Lise --- Gordon, Douglas --- Hulusi, Mustafa --- Auerbach, Tauba --- Pierson, Jack --- Shelley, Ward --- Evans, Cerith Wyn --- Creed, Martin --- Aitken, Doug --- Sietsema, Paul --- Mir, Aleksandra --- Jaar, Alfredo --- Banner, Fiona --- Schneemann, Carolee --- Coley, Nathan --- Higgs, Matthew --- Durant, Sam --- Artschwager, Richard --- Bijl, Marc --- Claire Fontaine --- Ruppersberg, Allen --- Plender, Olivia --- de Balincourt, Jules --- Rondinone, Ugo --- Ken Lum --- Pflumm, Daniel --- Smithson, Robert --- Ligon, Glenn --- Brüggemann, Stefan --- Patterson, Simon --- Merz, Mario --- Monk, Jonathan --- Barry, Robert --- Linke, Simon --- Newman, Hayley --- Chodzko, Adam --- Downsbrough, Peter --- Street, Catherine --- Weiner, Lawrence --- Chaparro, Aldo --- Abdessemed, Adel --- Braekwell, Ian --- Horn, Roni --- Bing, Xu --- Crotty, Russell --- Titchner, Mark --- Kosuth, Joseph --- Plensa, Jaume --- Rosen, Kay --- Tatham, Joanne --- Popper, Simon --- Twombly, Cy --- Breakwell, Ian --- Gonzalez-Torres, Felix --- Spero, Nancy --- Urquhart, Donald --- Carstensen, Claus --- Rosler, Martha --- Warhol, Andy --- Deller, Jeremy --- Phillips, Tom --- Fulton, Hamish --- Meese, Jonathan --- Ruscha, Ed --- Darboven, Hanne --- Haaning, Jens --- Hiller, Susan --- Dant, Adam --- Kopystiansky, Svetlana --- Prince, Richard --- Mullican, Matt --- Rhoades, Jason --- Hill, Gary --- Bedwell, Simon --- Morley, Simon --- Davies, Peter --- Wool, Christopher --- Pettibon, Raymond --- Acconci, Vito --- Lewty, Simon --- Bochner, Mel --- Raad, Walid --- Shaw, Jeffrey --- Landers, Sean --- O'Sullivan, Tom --- Bonvicini, Monica --- Guerrilla Girls --- Art & Language --- Freee --- Bank --- 7.049 --- Beeldende kunst ; kunst en tekst --- Beeld en woord ; beeld en tekst --- Iconografie ; verschillende onderwerpen --- Beeldende kunst en tekst --- texts [documents] --- Art, Modern --- Avant-garde (Aesthetics) --- Language and languages in art --- Letters in art --- Words in art --- Writing in art --- Aesthetics --- Modernism (Art) --- Affichistes (Group of artists) --- Fluxus (Group of artists) --- Schule der Neuen Prächtigkeit (Group of artists) --- Zero (Group of artists) --- departement Beeldende Kunst 10 --- hedendaagse kunst --- 20ste-21ste eeuw --- Balincourt, de, Jules --- Guerrilla Girls [New York, N.Y.] --- Gonzales-Torres, Felix --- Xu Bing --- Bloor, Simon


Book
Linking up with video : perspectives on interpreting practice and research
Authors: ---
ISBN: 9789027204653 9789027261809 9027204659 9027261806 Year: 2020 Publisher: Amsterdam : John Benjamins Publishing Company,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This volume is intended as an innovating reader for both interpreting practitioners as well as scholars, engaging with the multifaceted question addressed in the title "Why linking up with video?". The chapters in this volume deal with this question from different perspectives. On the one hand, the volume continues the ongoing discussion on the pros and cons of video-based interaction for the interpreting profession, exploring the implications and applications when interpreters and their clients link up through video technology. On the other hand, the chapters also explore the potential of video technology for research on interpreting, hence raising the question in which way high-quality video recordings of interpreters in the booth, participants involved in interpreter-mediated talk, etc. may be instrumental in gaining new insights. In this sense, the volume strongly ties in with the fast-growing field of multimodal (interaction) studies, which makes use of video recordings to study the relationship between verbal and nonverbal resources, such as gestures, postural orientation, gaze and head movements, in the construction of meaning in communication".

Keywords

Audiovisual translation --- Audio-visual translation. --- Translating and interpreting --- Translating and interpreting. --- Audio-visual translation --- Audio-visual materials --- AVT (Audio-visual translation) --- Interpretation and translation --- Interpreting and translating --- Language and languages --- Literature --- Translation and interpretation --- Translators --- Translating --- E-books --- #KVHA:Tolkentraining --- #KVHA:Tolkwetenschap --- #KVHA:Tolken --- PXL-Business 2020 --- vertalen --- technieken --- technische hulpmiddelen --- video --- Technological innovations. --- interpreting --- audiovisual programme --- interpretação --- tłumaczenie symultaniczne --- përkthim me gojë --- interprétation --- толкување --- тумачење --- interpretazione --- превеждане --- tolken --- suuline tõlge --- vertimas žodžiu --- tumačenje --- tolkning --- tlmočenie --- sinhronā tulkošana --- tulkkaus --- interpretazzjoni --- interpretación --- interpretare --- tolmácsolás --- tlumočení --- διερμηνεία --- ateangaireacht --- Dolmetschen --- tolmačenje --- simultano prevođenje --- usmeno prevođenje --- sinhronā tulkošana mutvārdos --- szinkrontolmácsolás --- interpretazione consecutiva --- консекутивно толкување --- interpretation --- interpretazione simultanea --- tlumočník --- relétolmácsolás --- ústní převod --- simultánne tlmočenie --- симултано толкување --- konsekutiva --- konsekutivtolkning --- sünkroontõlge --- interpretação consecutiva --- simultánní tlumočení --- përkthim simultan --- simultaan tolken --- konsekutivní tlumočení --- simultaanitulkkaus --- kabinové tlumočení --- konferencijsko prevođenje --- konszekutív tolmácsolás --- interprétation simultanée --- konferenciatolmácsolás --- interpretare simultană --- Simultandolmetschen --- konsekutiv tolkning --- konferenční tlumočení --- interpretación simultánea --- simultaneous interpreting --- interpretação simultânea --- soudní tlumočení --- ταυτόχρονη διερμηνεία --- szimultán tolmácsolás --- simultantolkning --- követő tolmácsolás --- sinchroninis vertimas --- οπτικοακουστικό πρόγραμμα --- audiovizuális program --- audiovisuaalne programm --- programa audiovisual --- clár closamhairc --- avdiovizualni program --- programm awdjoviżiv --- programme audiovisuel --- programma audiovisivo --- audiovizuální program --- аудиовизуелни програм --- audiovizualni program --- аудиовизуелна програма --- program audiowizualny --- audiovisuelt program --- program audio video --- audiovizuāla programma --- audiovisueel programma --- audiovizualinė programa --- audiovisuellt program --- program audioviziv --- audiovizuálny program --- audiovisuelles Programm --- аудиовизуална програма --- audiovisuaalinen ohjelma --- радиопрограма --- radioudsendelse --- televizijski program --- programa de televisão --- Rundfunksendung --- programa de radio --- programa de radiodifusão --- programma radiofonico --- programa de televisión --- televízióműsor --- radioprogramma --- radijski program --- audio-visual programme --- Radiosendung --- fjernsynsudsendelse --- tv-program --- Hörfunksendung --- radioprogram --- programma televisivo --- televisie-uitzending --- rádióműsor --- televizní pořad --- audivisuellt program --- Fernsehsendung --- garso ir vaizdo įrašų programa --- emissão de televisão --- televisieprogramma --- trasmissione televisiva --- телевизиска програма --- programme audio-visuel

Listing 1 - 9 of 9
Sort by